Herontdek de leukste winkel van Nederland

Voor Xenos ontwikkelden we een nieuwe merkpositionering, waarbij we teruggingen naar de roots van het merk. Een avontuurlijke winkel met verrassende artikelen van over de hele wereld, die het ontdekken meer dan waard zijn.

Positionering en visuele identiteit
De vraag
Herpositioneer Xenos zodat ze futureproof is. Van DNA tot prijskaart.

Sinds de oprichting in 1973 is Xenos uitgegroeid tot bekende winkelketen binnen de retailwereld. Maar zoals het begrip retail 45 jaar geleden was, is het tegenwoordig al lang niet meer. Zo dienden we de winkelformule te herpositioneren, zodat deze past bij de tijd, het karakter van Xenos én de verwachtingen en behoeftes van de consument.

Aanpak
De roots van het merk naar de wereld van nu

Het bijzondere van Xenos is dat ze artikelen uit alle windstreken van de wereld halen. Een wereldse winkel die we neerzetten als een wereld op zich. Zo gebruiken we de oorsprong en authenticiteit als basis voor een krachtige positionering voor de winkelformule. De nieuwe wereld van Xenos is een winkelavontuur waar je verrassende, wereldse artikelen ontdekt.

Resultaat
Een avontuurlijke winkel waar ontdekken centraal staat

We geven lading en betekenis aan de herpositionering door ‘ontdekken’ als centrale merkgedachte door te vertalen in alle communicatie. Zo brengen we het tot leven via diverse POS-materialen, zoals winkelsigning, maar ook via storytelling, themacampagnes en activaties die zowel online als offline de consument bereiken. Rondsnuffelen, inspiratie en nieuwe ideeën opdoen, en versteld staan door bijzondere, wereldse artikelen voor betaalbare prijzen. Altijd passend bij het seizoen, het moment en de klant.

Ontdek ’t hele jaar door, ieder seizoen en ieder moment.
Fotografie
Inspirerende beelden met focus op het product

Sfeervolle en inspirerende beelden geven we meer diepgang door het toevoegen van storytelling. Korte verhalende tekstjes over de plek van herkomst, de oorsprong, het traditionele gebruik, de bijzondere (duurzame) materialen en ga zo maar door. Telkens om je op een andere manier te laten kijken naar het veelzijdige, wereldse assortiment.

Op de deurmat
Een folder waarbij alles samenkomt

Fotografie, typografie, kleurgebruik, alles komt samen in een inspirerende folder waar ons team iedere dag aan werkt. Altijd inspelend op het seizoen of thema en altijd volgens de laatste trends.

Nieuwe wereld
Elke nieuwe opening is een feest om te ontdekken

Voor iedere nieuwe of vernieuwde Xenos winkel bedenken én ontwikkelen we alle openingsmaterialen. We maken een feestelijke gebeurtenis van iedere (her)opening en zorgen voor een zo groot mogelijk bereik. Of het nu gaat om een klein dorpje of een grote stad, we halen alles uit de kast om iedereen het wereldnieuws te vertellen: ontdek de nieuwe wereld van Xenos!

Online
Het ontdekken gaat verder

Niet alleen in de winkel, in de folder of op straat, maar ook online laten we consumenten de nieuwe wereld van Xenos ontdekken. Via interactieve social posts en campagnes zorgen we voor de conversie naar de webshop en blijf je alsmaar nieuwe artikelen ontdekken.