Tijdens de Veiligheidsdag kleurde Den Bosch magenta, blauw en groen!

Wat doe je bij een ernstig ongeluk? Hoe reageer je op een verward persoon? Wat kun je zelf doen aan de veiligheid in je omgeving? Allemaal vragen waar je een antwoord op kon krijgen tijdens de Veiligheidsdag in ’s-Hertogenbosch. Een leerzame en spectaculaire dag voor jong en oud vol demonstraties en activiteiten van zo’n 50 organisaties. Wij verzorgden het concept, de visuele ondersteuning en de (online) marketing.

Campagne
Aanpak
Herkenbaarheid met een twist

Deze dag is niet zomaar een dag, maar een dag waarin ’s-Hertogenbosch laat zien hoe ze samen de veiligheid van de inwoners en de stad waarborgen. Zo moest de stijl een inclusieve stijl worden voor alle organisaties.

De basis voor het design was een vette knipoog naar de bekende huisstijl van politie, brandweer en ambulance. Deze toverden we om tot een totaal nieuwe vormgeving. Zo ontwikkelden we een herkenbare stijl voor dit bijzondere event.
In fotografie zijn de verschillende organisaties op een heroïsche manier neergezet. In de portretten is dit terug te zien aan de trotse houding. Geen fotomodellen, maar échte hulpverleners.

De boodschap, fotografie en grafische elementen komen terug in verschillende on- en offline uitingen, zoals een programmaboekje, digitale abri’s en een quiz via Instagram-stories.

Online
De aanloop naar het event
Om de campagne onder de aandacht te brengen en het event een boost te geven, hebben we een social media pakket ontwikkeld voor elke organisatie die van de partij was. Door middel van de hashtag #VDDB19 creëerden we online verbondenheid tussen deze partijen voor een breder bereik. Want samen zorgen ze voor Veiligheid.
Resultaat
Een succesvolle dag waar duizenden bezoekers van jong tot oud een spectaculaire en leerzame dag hebben beleefd.