Portfolio-banner-SPM-2

SPDM – Merkpositionering
Het nieuwe sigarenmerk San Pedro de Macoris (SPDM) is een uitbreiding van de Agio familie. Een merk dat gecreëerd wordt door de sigarenliefhebbers zelf. Zij worden de ambassadeurs en influencers van SPDM. Met dit als vertrekpunt, de pay-off ‘Be proud, enjoy life’ op ons netvlies en de huidige merkwaarden in ons achterhoofd ontwikkelden wij bij The Line de complete merkidentiteit en -positionering.

Om het merk te laden en een ijzersterke, maar vooral unieke en eigentijdse plek te geven binnen de sigarenmarkt, bedachten we een concept waarbij de bewoners van het authentieke stadje San Pedro de Macoris centraal staan. Het interessante inzicht was dat de makers en de liefhebbers het trotse gevoel van deze sigaar delen, maar allemaal genieten op hun eigen manier met hun eigen sigarenmoment.

Zo brachten we bij de doorvertaling naar alle communicatie-uitingen niet alleen de sigaar, het stadje en de inwoners van San Pedro de Macoris in kaart, maar koppelden we ook een gevoel aan dit unieke sigarenmerk. Een gevoel van trots dat je proeft op jouw eigen sigarenmoment.