Eindeloos veel plezier.
Voor de leukste en grootste hobbywinkel van Nederland doken wij in de creatieve wereld van knippen, tekenen, plakken, schilderen, breien en ga zo maar door. Met maar liefst 8.000 artikelen kun je bij Pipoos je fantasie en creativiteit meer dan kwijt. Voor ons de uitdaging om een krachtige merkpositionering en visuele identiteit te ontwikkelen, die aansluit op het vrolijke en speelse karakter van Pipoos.
Positionering en visuele identiteit
DE VRAAG
Vanuit een spot-on pay-off
een merk tot leven brengen.
Op basis van verschillende winkelbezoeken en analyses brachten we al onze bevindingen over Pipoos in kaart. Zo zit de kracht van Pipoos in het feit dat je er de vrijheid krijgt om creatief bezig te zijn. Inspiratie opdoen, nieuwe technieken uitproberen en experimenteren met materialen, waardoor je jouw nieuwe hobby ontdekt. Bij Pipoos draait het niet zozeer om het eindresultaat. Integendeel, het allerleukste is natuurlijk de creatieve en gezellige bezigheid zelf! Wát je maakt is niet belangrijk, zolang je maar plezier maakt.
Precies dát inzicht vormde een sterk fundament voor het merk. Deze kerngedachte vertaalden we door naar een spot-on pay-off, een krachtig merkverhaal en een compleet nieuwe visuele identiteit, met speelse vormen en een frisse, vrolijke look & feel.
Met Pipoos maak je plezier.

De ontelbare manieren waarop je met Pipoos plezier kunt maken, maken we toegankelijk voor iedereen. Jong en oud, beginners en gevorderden, Pipoos biedt creatieve ideeën voor elk moment van het jaar. En omdat ‘Maak plezier’ draait om de klant en dus volledig gegrond is op customer engagement, ontwikkelden we maakkaartjes. Geïnspireerd op de creativiteit van klanten, ter inspiratie voor anderen. Gratis mee te nemen uit de winkel, leuk om te maken én mooi om te delen. Zo roepen we via alle uitingen, waaronder de maakkaartjes, klanten op om hun creaties te delen via social media: #pipooscreatives

REALISATIE
Elke maand een nieuwe themacampagne.

Naast de ontwikkeling van een vernieuwende winkelinrichting met signing en POS-materialen, bedenken we elke maand een nieuwe themacampagne. Zo bedachten we de ‘Binnenpretweken’, waarmee het home deco-assortiment zowel in de winkel als online onder de aandacht werd gebracht. Alles stond in het teken van creatieve aankleding in huis. Want op het moment dat het najaar dichterbij komt, kun je binnen wel wat plezier gebruiken!