MegaStores Mega Sale Safari

Een Mega Sale met succes.
De maand januari stond voor MegaStores Den Haag in het teken van de Mega Sale. Een maand waarin maar liefst 47 winkels meededen aan de grootste uitverkoop van het jaar met kortingen tot wel 70%. Maar hoe kun je nu alle 47 winkels met allemaal verschillende aanbiedingen en kortingen laten opvallen?

Met die vraag in ons achterhoofd ontwikkelden we bij The Line een campagne onder de conceptnaam ‘Mega Sale Safari’ waarbij MegaStores met al haar winkels in het teken stond van kortingen spotten. Net als een echte safari, maar dan in Den Haag.

Tijdens de Mega Sale Safari werden mensen via diverse kanalen getriggerd om kortingen te komen spotten bij de verschillende winkels in MegaStores. Naast de vele aanbiedingen waren er verschillende Spot & Win acties waarbij de mensen zowel online als offline werden geactiveerd om artikelen te ‘spotten’ in MegaStores. Zo waren er flyers, abri’s maar ook posts op Facebook waarin mensen geïnformeerd werden over de Spot & Win actie. Door een simpele selfie met het artikel dat je moest spotten, maakte je via Facebook kans op een shoptegoed t.w.v. €250,-. Daarnaast werden alle bezoekers van MegaStores verwelkomt en ontvangen door het promotieteam. Dit team liep geheel in safaristijl rond om de mensen op de hoogte te stellen van de Mega Sale Safari in januari.

Kortom, het was net als een echte safari. Alleen was deze safari iets dichter bij huis en werden er wilde aanbiedingen gespot in plaats van wilde dieren.