Een unieke AR face filter als ode aan de prinsen!

Als dé supermarkt van het zuiden weet Jan Linders als geen ander hoe je carnaval
viert. In aanloop naar het mooiste en gezelligste feest van Brabant, Limburg en
Gelderland ontwikkelden wij een complete social campagne, met als hoogtepunt
een eigen AR face filter! Kies een steek en verander jezelf in een prins!

Social campagne
AANPAK
Er schuilt een prins in iedereen!

‘Een ode aan de prins’ was de hoofdboodschap van de campagne en tegelijkertijd het
vertrekpunt voor ons om deze ode online uit te dragen. Want naast het sparen van een
speciale draagtray-scepter en een van de meer dan 200 unieke prinsenposters van de prins
uit jouw stad of dorp, leenden de social kanalen zich uitstekend om alle prinsen nog eens
extra onder de aandacht te brengen.

Elk jaar weer wordt het carnavalsgevoel op een andere manier
versterkt: sjaals, vlaggetjes, led-speldjes… Maar hoe breng je het
prinsengevoel naar de carnavalsvierders? Vanuit die vraag en het idee
dat er in iedereen een prins schuilt, creëerden we een speciale Face
Filter voor het Instagram-account van Jan Linders. De ultieme manier
om de prins in ons allemaal naar boven te halen en de campagne een
boost te geven! Maak een selfie met de steek van jouw provincie en
verander jezelf in een prins!

RESULTAAT
Een recordaantal prinsen.
Extra: aftellen naar carnaval met leuke social content

Paralel aan de Face Filter rolden we een social campagne uit, zodat het carnavalsgevoel
in iedereen loskwam. Zo telden we elf dagen vóór carnaval af met ‘Raad de 11’: een reeks
van elf vragen die te maken hadden met prins carnaval. Ook deelden we lekkere en typische
carnavalsproducten als tips om de carnaval door te komen.

Ook interesse in een vernieuwende social media aanpak?

Neem contact op