
Face the future.
Het wereldwijd bekende merk Hitachi kreeg een nieuwe naam waar ook een nieuwe visuele identiteit bij werd gevraagd. Voor de Europese divisie creëerden we alle communicatie voor de complete rebranding.
In 70 jaar tijd heeft Hitachi een flinke naam opgebouwd in de wereld van elektrische gereedschappen. Met de naamsverandering was het de kunst om een vernieuwende visuele identiteit te ontwikkelen, maar waarbij wel naar voren kwam dat de legacy van Hitachi, met decennia aan kennis, vaardigheden en ervaringen, de bouwstenen zijn geweest voor wat we nu kennen als HiKOKI.
Hitachi heeft een rijke geschiedenis aan technologische innovaties, waarop HiKOKI kan bouwen. Kennis, vaardigheden en ervaringen die van generatie op generatie zijn doorgegeven om nieuwe elektrische gereedschappen nóg sneller, comfortabeler, duurzamer en efficiënter te maken dan hun voorganger. Vanuit de gedachte dat innovatie nooit stopt en de motivatie van HiKOKI designers en engineers om de power tool én de prestatie van de professional te verbeteren, hebben we een onderscheidende merkidentiteit en beeldtaal ontwikkeld voor heel Europa. Met als een van de hoogtepunten natuurlijk de brandmovie.

Met de visuele identiteit die wij bij The Line hebben ontwikkeld, sturen we alle HiKOKI landen in Europa aan en geven we ze richtlijnen en handvatten voor het consistent gebruiken van huisstijlelementen, zoals het toepassen van kleur- en logogebruik, typografie, fotografie en meer. We bedenken campagnes en creëren templates voor onder andere folders en catalogussen van waaruit zij communicatie-uitingen kunnen opmaken. Zo brengen we samen met alle landen het merk tot leven en tillen we het naar een hoger niveau.




Voor social bedachten we een mediastrategie en creëerden we alle content waar ieder land mee aan de slag kon. Van de eerste aankondiging van de naamsverandering tot de post die gisteren nog geüpload is. Filmpjes, foto’s, gifs, de ene keer om een technologie uit te lichten, de andere keer als inhaker.



