Van interne communicatie

tot bewonerscampagne

Een gemeente met allemaal verschillende mensen vraagt om een diverse aanpak. Afhankelijk van de vraag verdiepen we ons in de doelgroep en kijken we naar hoe we een passende strategie en een sterk concept kunnen ontwikkelen, zodat we iedere inwoner kunnen bereiken.

Positionering en visuele identiteit
Intern
Corporate communicatie die klasse uitstraalt, net als de stad zelf

Serieuze zaken op een heldere en eenduidige manier communiceren. Van interne rapportages tot jaarverslagen. We bundelen alle informatie in net opgemaakt naslagwerk dat klasse uitstraalt. Een combinatie van klassiek en modern gevormd naar iets tijdloos, net als de stad.

Infographics
Complexe informatie op visuele en aantrekkelijke wijze overbrengen

Met ruim 150.000 inwoners is het belangrijk om ingewikkelde onderwerpen begrijpbaar te maken voor iedereen. Geen boekwerk aan moeilijke materie, maar een gevisualiseerde uitwerking van dat waar het om draait en wat relevant en interessant is voor de burger. Soms om cijfers en statistieken op een overzichtelijke manier over te brengen, dan weer om een proces met regels onder de aandacht te brengen.

Campagnes
We maken ook wel eens een shit campagne!

De Maaspoort is een wijk in de gemeente ’s-Hertogenbosch waar inwoners veel overlast ondervonden van hondenpoep op straat. Om het probleem aan te pakken lanceerden we de SHIT! campagne. Door verschillende uitingen te communiceren op de plekken waar het probleem zich bevindt, kunnen we de hondeneigenaren informeren, motiveren en activeren. Een aanpak die niet alleen de bewustwording vergroot, maar ook daadwerkelijk voor gedragsverandering zorgt.

Met animatie brengen we inwoners in beweging