Van prijsstunter naar verleider

Een nieuwe identiteit voor Carpetright waarbij we het merk herpositioneren als een winkel waar je gemak en vertrouwen ervaart op ieder moment van het aankoopproces. Geen prijsstunter, maar een winkelformule als inspirator, specialist en ontzorger.

Vraag
Positionering en visuele identiteitDe vloerenspecialist die meer in huis heeft dan vloeren

In het verleden heeft Carpetright veel gefocust op actiematige communicatie. Paralel aan deze vorm van communiceren naar en met de klant, is het prijsstunt-imago van een discountformule meer en meer gegroeid. Met een nieuwe positionering en visuele identiteit wilde Carpetright laten zien dat ze meer kunnen betekenen voor de klant.

Aanpak
We maken het de Carpetright klant zo makkelijk mogelijk

Van binnenkomst in de winkel tot na de plaatsing van een nieuwe vloer, gedurende het complete aankoopproces staat Carpetright klaar voor de klant. Door middel van vier pijlers geven we vorm, richting en betekenis aan iedere stap die de klant doormaakt. Carpetright biedt inspiratie, deelt specialistische kennis en helpt op ieder moment dat ze iets kunnen betekenen voor de klant. Allemaal om continu in te spelen op de wensen en behoeftes van de klant.

Uitvoering
Inspelen op de beleving, behoeftes en herkenbaarheid vanuit de consument

Om via alle kanalen eenduidig te kunnen communiceren, is er gekozen voor een krachtig font dat zowel online als offline te gebruiken is. Een goed leesbaar, schreefloos font dat door de subtiele details een echt eigen karakter heeft.

In de communicatie maken we gebruik van een primaire en een secundaire boodschap. De behoefte van de consument beantwoorden we met de oplossing die Carpetright kan bieden. Hiermee gaan we interactie aan met de consument en profileren we Carpetright als echte specialist en adviseur.

Instore
Een inspirerende winkel, van alle gemakken voorzien

Inmiddels zijn er tientallen Carpetright winkels vernieuwd. Concept stores die stuk voor stuk in het teken staan van een grotere klantbeleving. De gehele instore communicatie hebben we bij The Line gerealiseerd. Van Plafondborden tot prijskaarten en van inspiratiehoeken vol woonstijlen tot winkelsigning, waarbij iedere stap in het aankoopproces wordt uitgelicht.

Uitvoering
Bij een nieuwe positionering hoort een nieuwe website

Ons creatieve tech team heeft de complete website van Carpetright vernieuwd. Opgebouwd door middel van Magento 2 en volledig gericht op de modernste e-commerce features en tools. Om structuur te brengen in het brede assortiment maakten we slimme koppelingen van alle artikelen tussen de website en ons eigen ORCA-systeem. Een van de tools die het de consument extra gemakkelijk maakt, is de Floor Visualizer. Handig om te oriënteren, inspiratie op te doen en natuurlijk te kijken hoe jouw favoriete vloer er in een woonruimte uitziet.