In ‘s-Hertogenbosch wonen zo’n 13.000 mensen die de Nederlandse taal onvoldoende beheersen. Daardoor zijn ze vaak afhankelijk van hulp uit hun directe omgeving. Ongeletterdheid niet alleen een persoonlijk maar ook een maatschappelijk probleem. Het netwerk probeert dit probleem op te lossen.
De 3 pijlers van Het Bossche Taalnetwerk — taal, rekenen en digitaal — geven we een gezicht in deze eerste campagne. We koppelen de gevolgen van ongeletterdheid aan een peiler. Zo koppelen we eenzaamheid, vermijden en onzekerheid aan Googelen, schrijven en lezen.


Meestal communiceert Het Bossche Taalnetwerk naar de omgeving van de doelgroep, maar om toch rechtstreeks de mensen te benaderen die moeite hebben met lezen, schrijven of computeren, hebben we voor elke peiler een icoon ontwikkeld met een groot vraagteken. Herkenbaar en in één oogopslag duidelijk. In de flyers staat tevens een icoon met een telefoonnummer waar men direct naartoe kan bellen.

