Pipoos.
Een merkbasis
voor de toekomst.

Eindeloos plezier.
 
Voor de grootste hobby- en knutselwinkel van Nederland doken wij in de creatieve wereld van knippen, tekenen, schilderen, breien, kleien en meer. Met meer dan 8.000 artikelen kunnen klanten hun eigen fantasie en creativiteit verrijken en uitdagen. We ontwikkelden een krachtige merkpositionering en visuele identiteit die aansluiten op het vrolijke en speelse karakter van Pipoos.

Bouw het merk
vanuit een spot-on pay-off.

 

Bij Pipoos kun je inspiratie opdoen, meerdere technieken uitproberen, met materialen experimenteren en zelfs een nieuwe hobby ontdekken. Het eindresultaat is niet het belangrijkste. Integendeel, het draait juist om het proces en de creatieve bezigheid zelf. Het maakt niet uit wat je precies maakt, zolang je maar plezier maakt.

Dit inzicht vormde de basis van het merk. Een gedachte die we vertaalden naar een spot-on pay-off ‘maak plezier’, een krachtig merkverhaal en een compleet nieuwe beeldtaal.

#pipooscreatives

‘Maak plezier’ gaat over de klanten. Daarom motiveren we hen om
hun creaties te delen met #pipooscreatives als unieke hashtag.
De social-kanalen van Pipoos staan in het teken van user generated
content. Creatieve fans/klanten die elkaar inspireren en uitdagen.

Een blik
vooruit.

Naast de maandelijkse themacampagnes zijn er veel creatieve kansen en mogelijkheden. Voor de komende periode stellen we specifieke doelen en vervolgstappen voor de toekomst. We zijn nu al op zoek naar innovatieve manieren om Pipoos en ‘maak plezier’ nog meer betekenis en lading te geven. Ideeën die het merk helpen groeien en de pay-off steeds meer tot leven brengen.

Onze
Projecten.