Dé vraag die onze creatieven voortdurend bezighield tijdens het bedenken en ontwikkelen van de RWZI-film voor Waterschap Aa en Maas. Want hoe maak je zo’n rioolwaterzuiveringsproces nu interessant en vooral leuk voor basisschoolleerlingen en brugklassers? Precies. Je laat het uitleggen en presenteren door een populaire vlogger en acteur, die de doelgroep gegarandeerd kent van YouTube, Instagram en TikTok. Niek Roozen is bekend van het televisieprogramma Expeditie Robinson en de film Brugklas, en heeft op TikTok een bereik van ruim 235.000 volgers en op Instagram maar liefst 285.000. Niek weet als geen ander hoe je de aandacht van deze jonge doelgroep vasthoudt én hoe je bij zo’n leerzaam topic de juiste balans maakt tussen serieus en luchtig.
Concept, script, storyboard, opnames, editing en een fantastisch resultaat waar zowel Waterschap Aa en Maas als ons eigen team ontzettend trots op is. De film wordt getoond bij excursies en rondleidingen, en geeft een helder beeld van wat er allemaal gebeurt bij een RWZI, met een leuke knipoog.